Известие

Collapse
No announcement yet.

Мнение за Alfa Romeo 159- 1.9 jts` 2.2 jts ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Мнение за Alfa Romeo 159- 1.9 jts` 2.2 jts ?

    Покрай епичното ми търсене на нов автомобил (от друга марка) попаднах на автомобили с горните два двигателя, произведени са 2006 и 2007 година и са от един от официалните дилъри на марката в Милано, т.е. произхода им е гарантиран. Мой приятел прояви огромен интерес, то е разбираемо просто са ужасно красиви. Аз обаче съм леко негативно настроен, но все пак реших да потърся обективно мнение за тези две модификации на двигателя.
    Първо и най-важно, как са като надеждност? Автомобилите са под 200 К км., видях, че от 1.9 има доста газифицирани на пазара, но не разбрах обикновен ГИ ли са или са с течна фаза. За 2.2 не знам дали може да се сложи газ, но ми е интересно да разбера. Друго което ми е интересно 2.2jts има ли нещо общо с опеловият 2.2 direct тъй като от този двигател имам съвсем преки впечатления макар и от чисто нова кола, ако нямат нищо общо моля не се смейте.
    И последна молба- не намесвайте дизеловите модификации, за тях информация във форума има много.
    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

  • #2
    Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
    Покрай епичното ми търсене на нов автомобил (от друга марка) попаднах на автомобили с горните два двигателя, произведени са 2006 и 2007 година и са от един от официалните дилъри на марката в Милано, т.е. произхода им е гарантиран. Мой приятел прояви огромен интерес, то е разбираемо просто са ужасно красиви. Аз обаче съм леко негативно настроен, но все пак реших да потърся обективно мнение за тези две модификации на двигателя.
    Първо и най-важно, как са като надеждност? Автомобилите са под 200 К км., видях, че от 1.9 има доста газифицирани на пазара, но не разбрах обикновен ГИ ли са или са с течна фаза. За 2.2 не знам дали може да се сложи газ, но ми е интересно да разбера. Друго което ми е интересно 2.2jts има ли нещо общо с опеловият 2.2 direct тъй като от този двигател имам съвсем преки впечатления макар и от чисто нова кола, ако нямат нищо общо моля не се смейте.
    И последна молба- не намесвайте дизеловите модификации, за тях информация във форума има много.
    Скоро питах и аз за 2.2. Не получих много информация тук и си потърсих на други места.
    Двигателя има същия блок като опеловия 2.2 но има и разлики - затова опеловия е ~140 коня а алфовия 185.
    Палиш мотора студен задължително и слушаш на отворен капак дали ще дрънчи веригата. Ако не - си късметлия.
    За газ на този мотор не знам.
    Маховика е двумасов (още един проблем) ,за кормилните рейки на 159 предполагам си чувал.
    Дюзи за директно впръскване и бензина у нас означава автоматично още един проблем.
    ...

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
      Скоро питах и аз за 2.2. Не получих много информация тук и си потърсих на други места.
      Двигателя има същия блок като опеловия 2.2 но има и разлики - затова опеловия е ~140 коня а алфовия 185.
      Палиш мотора студен задължително и слушаш на отворен капак дали ще дрънчи веригата. Ако не - си късметлия.
      За газ на този мотор не знам.
      Маховика е двумасов (още един проблем) ,за кормилните рейки на 159 предполагам си чувал.
      Дюзи за директно впръскване и бензина у нас означава автоматично още един проблем.
      За съжаление нищо не знам за споменатите от теб проблеми, нито цифровото им изражение. С една дума, да му кажа да бяга бързо ?
      SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

      Comment


      • #4
        Не е нужно да "бяга бързо" а само да запознае горе-долу с цените на частите.
        Ако мотора не е каран без масло - веригата трябва да е ок.
        Добавка в бензина за дюзите, маховика като я купуваш можеш да разбереш дали е пътник. Нов ако се наложи ми излиза на цена 800лв.
        Съединител комплект 400-500.
        Дебитомера е 250.
        Кормилните рейки се рециклират - цена не знам.
        ...

        Comment


        • #5
          159 има и с 1,8 140к.с. лошото при него, освен че е посредствен мотор за това купе е, че гори градско 12+ Хубавото е, че без никакви проблеми се слага на газ и удря в земята всички останали 9-ки в лв/100км 1.9JTS също е много смислен мотор, противно на насаденото мнение, малко повече гори, но са му по-малки разходите по поддръжката от кое да е JTDm и може да се вземе доста изгодно. Върви доста приятно, тук там се пише за дефектирал инжектор, но никой не е казал, че трябва да купуваш нов - достатъчно разпарчетосани има на части.
          2.2 гори малко повече, за газифициране и на 2-та не мога да ти кажа нищо. Навсякъде се дискутират някакви специални ултра-скъпи и сложни ГИ, аз бих го "осакатил" с някаква стандартна или изобщо не бих го сложил на газ. Пълно щастие няма..
          Last edited by code; d.m.y г., 20:51.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
            Не е нужно да "бяга бързо" а само да запознае горе-долу с цените на частите.
            Ако мотора не е каран без масло - веригата трябва да е ок.
            Добавка в бензина за дюзите, маховика като я купуваш можеш да разбереш дали е пътник. Нов ако се наложи ми излиза на цена 800лв.
            Съединител комплект 400-500.
            Дебитомера е 250.
            Кормилните рейки се рециклират - цена не знам.
            Ами както ти казах колите са от дилър и с подробна сервизна история, собственика е приятел на мой приятел и външно състоянието им няма общо с "моргите" на нашият пазар, разбира се цената също е доста по-висока, е има и автомобили с току що изтекла гаранция, но те пък отиват значително над 10К евро, а бе читавите автомобили и в Италия са скъпи. Иначе за цените, ако 800 лева е оригинален то той е доста по-евтин от на Акорда и Субаруто които търся за себе си, дебитомера не е страшен като цена в сравнение на Субару.

            ---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 20:52 ----------

            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            159 има и с 1,8 140к.с. лошото при него, освен че е посредствен мотор за това купе е, че гори градско 12+ Хубавото е, че без никакви проблеми се слага на газ и удря в земята всички останали 9-ки в лв/100км 1.9JTS също е много смислен мотор, противно на насаденото мнение, малко повече гори, но са му по-малки разходите по поддръжката от кое да е JTDm и може да се вземе доста изгодно. Върви доста приятно, тук там се пише за дефектирал инжектор, но никой не е казал, че трябва да купуваш нов - достатъчно разпарчетосани има на части.
            2.2 гори малко повече, за газифициране и на 2-та не мога да ти кажа нищо. Навсякъде се дискутират някакви специални ултра-скъпи и сложни ГИ, аз бих го "осакатил" с някаква стандартна или изобщо не бих го сложил на газ. Пълно щастие няма..
            Относно мощността пича кара ауди а4 бензин, мисля беше около 120 или 130 коня и на него си му е супер добре, аз го насочих към това да гледа 2.2 мотора защото аз съм карал опел с такъв мотор и в сравнение с моята кошница 1.8TS си беше супер, макар и на доста по-тежко купе. 1.8 MPI ми направиха впечатление най-вече с доста ниската си цена за сравнително нови автомобили. За съжаление много се отдалечих от Алфа и нищо не съм чел за бензиновите им двигатели при 159.
            Last edited by BLUE1; d.m.y г., 23:00.
            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
              Ами както ти казах колите са от дилър и с подробна сервизна история, собственика е приятел на мой приятел и външно състоянието им няма общо с "моргите" на нашият пазар, разбира се цената също е доста по-висока, е има и автомобили с току що изтекла гаранция, но те пък отиват значително над 10К евро, а бе четавите автомобили и в Италия са скъпи. Иначе за цените, ако 800 лева е оригинален то той е доста по-евтин от на Акорда и Субарото които търся за себе си, дебитомера не е страшен като цена в сравнение на Субаро.

              ---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 20:52 ----------



              Относно мощността пича кара ауди а4 бензин, мисля беше около 120 или 130 коня и на него си му е супер добре, аз го насочих към това да гледа 2.2 мотора защото аз съм карал опел с такъв мотор и в сравнение с моята кошница 1.8TS си беше супер, макар и на доста по-тежко купе. 1.8 MPI ми направиха впечатление най-вече с доста ниската си цена за сравнително нови автомобили. За съжаление много се отдалечих от Алфа и нищо не съм чел за бензиновите им двигатели при 159.
              1,8 по правило се слагат на 9-ки от типа "гола пушка", затова са и евтини, но са единствените, които могат да горят 14лв градско (ГИ)
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                1,8 по правило се слагат на 9-ки от типа "гола пушка", затова са и евтини, но са единствените, които могат да горят 14лв градско (ГИ)
                По принцип е така ... но има и изключения. Аз в Гърция - в Солун видях не една и две 1.8 с Ti пакет. ?! Дрън !! Още не мога да го асимилирам ама имаха най-високо ниво на оборудване.
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
                  По принцип е така ... но има и изключения. Аз в Гърция - в Солун видях не една и две 1.8 с Ti пакет. ?! Дрън !! Още не мога да го асимилирам ама имаха най-високо ниво на оборудване.
                  Ей това си е чиста далавера!! Ако имаше нещо такова навремето щях да си го купя. Сега, ясно е, че няма да върви като jtdm-а, но гори почти наполовина на газ като пари. На всеки 10000км си поне 1000лв отгоре и поддръжката му е елементарна и евтина.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                    Иначе за цените, ако 800 лева е оригинален то той е доста по-евтин от на Акорда и Субарото които търся за себе си, дебитомера не е страшен като цена в сравнение на Субаро.
                    Едва ли е оригинален за 800 , пише sachs.
                    За акорд VIII 2.2 дизел в същия сайт пише:
                    до година на производство07/2008 - 1500лв
                    след това - 900лв
                    и 2та LUK

                    Аз не съм мяркал по обяви в България 159 1.8 MPI , дори не знаех че има такъв.
                    ...

                    Comment


                    • #11
                      Ще копирам едно мое мнение от преди месец за 2.2 JTS.

                      Зачитал съм Алфаоунъра за този мотор.

                      Като цяло хората твърдят, че е здрав. Има проблем с дюзите, заради бензина ни (това Мъри ми го е казвал, англичаните не се оплакват). За разхода - хората казват че го докарват от 12 до 7.

                      Има дестка болест с оборотите (замисляне). Ремапа е задължителен, а оборотите се оправят с промени в изпускателната система (смяна на последните гърнета).

                      С малко по-добро дишане (най-вече изпускателна система) се твърди че изкарва по 200 коня и има мнооого добър звук за 4 цилиндров.
                      https://www.youtube.com/watch?v=fL842116T3k

                      Иначе мотора е доста по-различен от опелския, и се твърди че върви добре. Наистина е със същия блок, но друга глава. Вариатори на всмукателни и изпускателни клапани.

                      За газ - прочети Ауди форума - техните FSI са също с директно впръскване и го правят, но с течна фаза, редуване газ/бензин...
                      Subaru Legacy 3.0R
                      Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Аз доколкото знам от газаджия газовите за VW групата са си за тях, т.е. за да се сложи такъв тип ГИ на Алфа някоя фирма трябва да им разработи специално. Което от пазарна гледна точка едва ли някой ще предприеме. Отделно от това такава газова е скъпа, а икономията е нищожна, понеже си хапва и бензин.
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #13
                          Със сигурност италианците са направили газова за JTS. Виждам, че се внасят такива коли с газови уредби.
                          AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                          Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            стелте, къде ги видя, я дай и ние да видим )
                            sigpic
                            днес съм в почивка ---

                            Comment


                            • #15
                              Като си търсех ГТ, бях забелязал едно с двулитров JTS на газ, та при него си мисля че уредбата не е от традиционните.
                              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X